Efektywna praca zdalna – przydatne akcesoria i narzędzia

Praca zdalna niesie ze sobą wiele plusów, ale również minusy. Oprócz tego, że nie musimy tracić czasu na dojazdy do pracy, możemy zorganizować sobie dzień po swojemu pod warunkiem, że wypełnimy wszystkie nasze obowiązki zawodowe. Jednak wiele osób ma problem z efektywnością pracy w domu, gdyż nie ma odpowiednich warunków do tego, aby się skupić na zadaniu. Dziś podpowiemy, jak poprawić tę sytuację dzięki aranżacji wygodnej i sprzyjającej koncentracji przestrzeni do pracy.

Biurko i krzesło

Tak samo jak w biurze, tak i w domu potrzebujemy do pracy wygodnego biurka i krzesła lub fotela. Jeśli nie zapewnimy sobie tej podstawy, ucierpi na tym nasza efektywność. Biurko powinno być dopasowane do naszego wzrostu, a jego blat na tyle duży, aby pomieścić wszystkie niezbędne do pracy przybory: komputer, monitor, klawiaturę, telefon, notatnik czy przybory do pisania. Zbyt małe biurko sprawi, że podczas pracy będziemy musieli sięgać po potrzebne przedmioty na sąsiedni mebel, co sprawi, że co chwilę będziemy odrywać się od pracy. Równie istotny jest odpowiednio wyprofilowany fotel, który umożliwia dopasowanie jego wysokości, nachylenia oparcia, a także posiada podłokietniki. Prawidłowa postawa naszego ciała podczas pracy z komputerem ma olbrzymi wpływ na nasz komfort, ale również zdrowie kręgosłupa. Biurko i fotel do pracy to koszt rzędu ok. 500-600zł.

Oświetlenie

Odpowiednia ilość światła ma również wpływ na efektywność naszej pracy. Jeśli mamy go zbyt mało, nasz wzrok szybciej się męczy, co z kolei niekorzystnie wpływa na koncentrację. Należy więc zadbać o to, aby biurko było ustawione blisko naturalnego źródła światła, a jeśli to niemożliwe, ustawmy na nim lampkę. 

Porządek

Warto pamiętać o tym, że przestrzeń, w której panuje nieporządek, może negatywnie wpływać na naszą efektywność, gdyż widząc wokół porozrzucane przedmioty podświadomie będziemy odrywać wzrok i skupiać go na bałaganie. Zanim więc usiądziemy do pracy, zadbajmy o to, aby wokół panował idealny porządek. Dotyczy to nie tylko biurka, ale również części pokoju na linii naszego wzroku. 

Przydatne narzędzia

Jeśli w ciągu dnia mamy do wykonania wiele zadań i nie radzimy sobie z ich terminową realizacją, warto skorzystać z pomocy w postaci narzędzi do organizacji pracy. Wystarczy pobrać na telefon aplikację, która umożliwia tworzenie listy zadań z przypisanymi terminami. Gdy będzie zbliżała się data ich wykonania, otrzymamy przypomnienie. Możemy również skorzystać z różnego rodzaju narzędzi do mierzenia czasu pracy, dzięki czemu łatwiej będzie nam się skupić na danym zadaniu, jeśli będziemy mieć świadomość tego, ile czasu już na niego poświęcamy. 

Słuchawki na uszy

Jeśli niska efektywność naszej pracy wynika z faktu, iż w naszym otoczeniu panuje hałas, na przykład spowodowany obecnością innych lokatorów czy dochodzący z ulicy, warto zainwestować w dobre słuchawki, które wygłuszą te dźwięki. Można kupić specjalne nauszniki przeciwhałasowe, które kosztują ok. 100zł lub nabyć słuchawki nauszne do słuchania muzyki, dzięki którym odizolujemy się od niepożądanych dźwięków, a w zamian do naszych uszu będzie wpływać ulubiona muzyka, która motywuje nas do pracy. Dobrej jakości słuchawki nauszne kupimy w cenie ok. 200-300zł.

Zorganizowanie wygodnego miejsca do pracy wymaga odpowiedniego przygotowania, ale też kilku inwestycji, które szybko się nam opłacą, gdyż bezpośrednio wpłyną na efektywność naszej pracy, a co za tym idzie, także na nasze samopoczucie. Nawet, jeśli na sfinansowanie tych wydatków potrzebna będzie pożyczka, to komfort, jaki dzięki temu uzyskamy, sprawi, że będziemy czerpać więcej satysfakcji z naszej pracy i zyskamy więcej czasu dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *