Dieta przed ciążą

dieta przed ciążą

Planowanie dziecka powinno się zacząć na wiele miesięcy przed poczęciem. Jest to niezwykle ważne, gdyż w ten sposób zapewnimy mu odpowiednie warunki do rozwoju na tym najwcześniejszym etapie, czyli podczas pierwszych tygodni od zagnieżdżenia się zarodka. Dieta stanowi tu klucz do sukcesu i właśnie ten element powinien być wdrożony w życie duże wcześniej. Jaka powinna być dieta przed ciążą?

Dieta przed ciążą jest istotna dla prawidłowego rozwoju dziecka już od momentu poczęcia, ponieważ w czasie ciąży będzie czerpał witaminy oraz inne związki odżywcze niezbędne do rozwoju od mamy. Uważa się, że organizm potrzebuje aż trzech miesięcy do:

– pozbycia się nadmiaru szkodliwych substancji,

– zgromadzenia właściwej ilości witamin i składników mineralnych potrzebnych dla rozwoju dziecka.


Co jeść przed ciążą?

Na pierwszym miejscu króluje od lat kwas foliowy, który powinno się dostarczać wraz z dietą. Występuje on w szpinaku, jajkach, bobie, groszku czy sałacie. Dodatkowo Polskie Towarzystwo Ginekologiczne zaleca suplementację tej witaminy w dawce 0,4 mg. 

Kwas foliowy jest niezwykle istotny, ponieważ redukuje do minimum powstawanie wady cewy nerwowej, z której w trakcie dwóch pierwszych miesięcy powstanie mózg i rdzeń kręgowy dziecka.


Wapń
to drugi równie istotny składnik diety, który występuje w produktach mlecznych czy ziarnach sezamu. Jest on niezwykle istotny dla matki i dziecka, ponieważ odpowiada za mineralizację kośćca. Dodatkowo pozytywnie wpływa na rozwój szkieletu kostnego płodu. Udowodniono, że w trakcie diety ubogiej w wapń dziecko „zabiera” go z organizmu matki.

Żelazo to pierwiastek biorący udział w tworzeniu hemoglobiny występującej w krwinkach czerwonych. Dzięki temu krew jest w stanie dostarczać we właściwej ilości tlen przez łożysko do dziecka. Dla mamy ten pierwiastek jest także istotny, ponieważ może powodować anemię. Anemia objawia się zmęczeniem i osłabieniem organizmu, który już jest mocno obciążony przez ciążę. Źródłem żelaza jest mięso i żółtko jajka.

Przytoczone przykłady pokazują, że dieta przed ciążą wcale nie jest wymagająca i obciążająca przyszłą mamę. Dlatego warto zwrócić uwagę, co się je przed ciążą.

Dieta przed ciążą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry